Tuesday, June 16, 2009

Renung-renungkan..


Good morning all.

This morning I received this email yang membuatkan mak sentap pepagi buta nie..

Sekadar renungan buat kaum ibu, bakal-bakal ibu termasuk diri aku sendiri.



"Kepada para ibu yang bekerja *ataupun tak bekerja* yang mempunyai pembantu rumah *bibik senang kate*. Soalan nye:





"Gambar di samping mewujudkan perasaan kasih sayang seorang.. "







huuu.. Rase nye ni bukan local made nie. Huu.. Dari seberang gak nie..

Renung-renungkan..





'Bilakah kali terakhir anda membelai anak anda?'


Wang ringgit dan kemewahan bukan lah pengukur untuk menunjukkan kasih sayang anda..
Jangan nanti sampai ade..

HARI BIBIK SEDUNIA.. Haruuu!



Renung-renungkan.. Dan selamat beramal!

6 comments:

j or ji said...

ibu susuan bibik tu.hehe

MommyDania said...

hampeh tul soklan tuh.

fazemy said...

Agaknya sbb tu lah bibik kena diri..mak yg bekerja jeles anak dia lg rapat dgn bibik. hu

Cutestamoi said...

J: Very rare nak jumpe ibu susuan sekarang nie..
Fatin: Hampeh ka? Huhu.. Mencabar minda tu..
Emy: u mean kene dera kot? Huu.. tu la pasal!

Umi Nawfal said...

aku pon penah dapat mail tu.. actually tu jadi kat indonesia.. akibat mak yg selalu tinggal anak dgn maid.. tu soklan peksa sekolah kat sane tu..

Cutestamoi said...

Jannah: soalan peksa? wahh.. apekah jawapan yang sebenarnye kalo camtu.. tu kire soalan subjektif patutnye. ikut family sendiri la kan. kot mak banyak bela, so gambar mak die. if bibik yg dok membela, so.. gambar bibik la.. huhu