Tuesday, August 10, 2010

Mari update!

Wah, lame jugak aku tak update blog. Takde mase nak citer panjang lebar, meh sini aku bagi rumusan je..

1) Exhibition went well. Every inquiry, sume aku tai-chi kat director ngan colleaque. Best kan jadi aku? Hahaha. Makan tak renti-renti. Breakfast, lunch, tea break sume kitorang sapu. Ade one exhibitor tu siap sponsor kopi Starbuck ngan Haagen Daz lagi. Sungghh kayo! Ramai orang berkerumun bukan nak tgk their booth, tapi sebab beratur nak kopi ngan eskrem. Huhu

2) Dah lame gile tak drive ke KL, apetah lagi nak lalu kat Smart Tunnel. So ari tu aku pakai Smart Tunnel, sudah dapat dengar radio dengan clear! Liputan telepon (ayat skema) full bar. Celcom ngan Maxis siap 3G bagai. Wah wah wah. Jakun mak! Lagi jakun pasal mase tengah dengar radio, tetibe ade interruption dr pihak management. Aku ingat ade air ke ape, rupenye nak cakap exit Jalan Sultan Ismail jammed, ade polis trafik jage. Huh.. Bikin suspen jek!

3) Pegi outstation kul 4 pagi.. Bangun 3 pagi, then gi umah boss. Carpool. Sian Ayra. Alhamdulillah die ok, takde la ngamuk sangat. So pasni bole la outstation lagi ye bang? Ehehehe.

4) Being in medical line is truly an eye opener for me. (betoi ke English aku? mampoih la). Seriously Malaysia healthcare suck big time. Cross infection is everywhere. Pasni aku nak cakap ngan boss, if aku tak sehat, aku takmo gi visit hospital. U tend to get even sicker if u go to hospital. Coz dat time our immune system are weak, pegi hospital lagi la macam2 bakteria attack u. Iskk. Remind me of late Adam Hakimi.. Hmm..

5) I have to improve my English. Why? Coz kat opis baru ni even normal conversation pun derang converse in English. Ape yang normal ngan tak normal tu? Yang tak normal tu cakap pasal keje la, nak explain about products ke customer ke, mmg biase la cakap English nie. Tapi bile nak cerita pasal Ayra ke personal life ke ape nak kene speaking, English aku jadi English baku (read=macam BM baku la. Ayat cambagus) Hahahaha. Bongoks.

Ok dah. Nak LLB (look like busy). Ngahahahahahaha.

Have a nice day!

3 comments:

FAM said...

aku suka terma LLB ko tu. kelasss!

mama HZ said...

wah..pasnih berabuk achoom lah speaking ko :) good good

Cutestamoi said...

Fatin: yah. aku punya kelass tersendiri. :p
Tun: huh.. achoomm sampai ke Londong nun! hahaha