Sunday, May 9, 2010

Happy Mother's Day..

.... to me and myself, to my mom, my mom in law, all the mommies in this whole world!

Semenjak jadi mommy nie, baru la aku tau langit tinggi rendah nak besarkan anak.. Cewah.. cakap cam Ayra tu dah 20 years old jer, walhal baru 6 months. Hehe. Yelah, sakit beranak.. Pehtu aku plak rase nak sakit bile tengok Ayra kene prolong jaundice ritu, then dok berjage tengah malam nenenkan die, uihh memacam lagi la. Kalo kaum laki nak balas jasa bini2 derang jadi mak nie, memang tak terbayar ngan intan berlian okeh! Hint2 kat laki sendiri mane adiah aku beranak.. Muahahahaha. At least mak aku kasik gelang mas seketoi kat aku sempene aku beranak. Serius nieh. My sis pun dapat, tapi die takmo. Aku lain la, dah orang bagi, amik je lah. Hehehe.. Keji kan? Patut anak la dok bagi kat mak, ni dah terbalik kot. Anyhow, thanks mak!!

Ari ni aku puas ati sebab celebrate mother's day ngan mak aku. Mak aku turun KL pasal nak tengok kak ipar aku tu lah. Tapi kitorang takde plak wat xtvt luar biase. Dok umah, mak aku ajar aku masak, buat kuih melaka, borak2, layan Ayra, then petang tadi kul 4 anta mak bapak aku balik kampung. Bukan sampai kampung tau, kat bus station jer. Huhu..

Mak aku ni since dah naik pangkat Mejar opah ni sangatlah berhati lembut bak tepung yang diletak air suam. Ngahahahaha. Kalo tak, garangnye kemain.. Bile dah tua ni bole relax sket kot tengok anak2 sume jadi orang. Huhu. Mak aku ni rajin melayan cucu2 nye. Tak sempat2 Ayra nak abis nenen mak aku dah sebok nak pegang. Bukan pegang diam2, ni dok lompat2kan si Ayra nie. Hahahaha. Dah penat budak tu berdiri lompat2, Ayra duduk pun die nak lompat2kan jugak. Adeh.. Lawak kitorang tengok. Dah jadi budak tak dok diam kalo opah dapat Ayra. Hehe. Opah opah..

Opah ngan Ayra
Opah ngan DekNo..

Mak, orang nak ucapkan terima kaseh untuk segala2nye.. Sume yang mak korbankan utk membesarkan orang, orang akan cuba sedaye upaya untuk membalasnye.. Moga mak sehat selalu, panjang umur, dimurahkan rezeki..
Thanks mak.. I always love you, forever and ever..
Adeh.. Bergenang plak air mataku.. Huwaa!

No comments: